Holiday GiveAway by Sally Samsaiman (Part 5)


http://www.sallysamsaiman.com/2015/11/holiday-giveaway-by-sally-samsaiman.html 

"Kenapa Sally memilih Taiwan sebagai destinasi pelancongan dan nyatakan 3 tempat yang wajib dilawati di Taiwan..."  

Sally memilih Taiwan sebagai destinasi pelancongan kerana Taiwan merupakan salah satu tempat pelancongan yang menarik. Terdapat juga pulau yang cantik di sana. Taiwan juga sesuai untuk pelancong Islam macam Sally kerana terdapat kemudahan seperti restoran halal dan bilik solat.

3 tempat wajib yang wajib dilawati di Taiwan 

1. Sun Moon Lake 
tasik semula jadi terbesar di Taiwan. Mengelilingi Sun Moon Lake dengan bot

2. Love River
belayar pada waktu malam menaiki tongkang menyelusuri sebatang sungai atau dikenali terusan Love River yang terletak di bahagian selatan Taiwan yang panjangnya 12 kilometer bermula dari Kaohsiung Country, melalui Kaohsiung hingga ke pelabuhan Kaohsiung.

3. Taman Tema Leo Foo Village
terdiri daripada empat buah perkampungan hiburan mengikut tema ciri beberapa negara iaitu Pasifik Selatan, Wild West, Kerajaan Arab dan Safari Afrika. Terdapat beratus-ratus permainan dan aktiviti di zon basah dan zon kering. Peluang mencuba roller coaster berbentuk U ( kedua tertinggi di dunia), kapal ayunan 90 darjah dan permainan yang berputar 360 darjah.


tamat : 14 november 2015

 

2 comments:

nurul aqidah azahar said...

salam..singgah cn good luck
http://mummysupplementshop.blogspot.my/2015/11/holiday-giveaway-by-sally-samsaiman.html

Sally Samsaiman said...

Hai...Sally baru je balik daripada Taiwan dan baru dapat blogwalking...Terima kasih sebab sudi join ye...InsyaAllah pemenang akan diumumkan dalam minggu ni... :)